Вирушати в дорогу – завжди пригода

В ОСТАННЮ неділю жовтня в Україні відзначається День автомобіліста і дорожника – професійне свято працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства України. Водій – досить затребувана професія сьогодні, особливо для нашого райцентру. Щодня звідси курсують автобуси до сіл, селищ та міста Одеса. І від професійності водія залежить комфорт та своєчасне прибуття пасажирів до місця призначення. Вже тривалий час на маршруті Роздільна – Одеса через Єреміївку та Бурдівку працюють позмінно Володимир ПЄНКОВ та Едуард БАРГАН. Ми поспілкувалися з ними щодо буднів водіїв.

Володимир Пєнков за кермом з 1982 року. Навчався на автомобіліста та комбайнера в училищі у Цебриковому колишнього Великомихайлівського району. Багато років пропрацював у Механізованій колоні № 61 на різній техніці – КрАЗі, скрепері, екскаваторі тощо. Оскільки підприємство здійснювало дорожні роботи в різних куточках України, а за радянських часів – і в сусідніх республіках, Володимир Федорович був задіяний у роботі, що там проводилася, на спецтехніці. Досвід має неабиякий, однак підприємство розпалося і постало питання працевлаштування. Він влаштувався до ТОВ «Роздільнатранссервіс» та з 2010 року сумлінно курсує за маршрутом Роздільна – Одеса і за потреби – в інших напрямках.

Про вибір професії ніколи не шкодував, бо техніку полюбляє та знає чимало тонкощів. Загальний стаж роботи – 39 років, з них на автобусі – 11 років.

Його напарник Едуард Георгійович Барган свого часу опанував професію, навчаючись у Петрівському державному аграрному технікумі за спеціальністю «Механізація сільського господарства». Декілька років працював водієм-шофером у колгоспі ім. Фрунзе у с. Старостине. А з 2005 року – водій в «Роздільнатранссервіс». Загальний стаж – 20 років, з них за кермом автобуса – 16 років.

Вибором професії теж задоволений, адже вирушати в дорогу – це завжди пригода.

-Які якості потрібно мати, щоб працювати водієм пасажирського транспорту?

Володимир: « Потрібно бути уважним, відповідальним і мати міцні нерви. Бо в дорозі можуть трапитися різні ситуації, в яких водій має проявляти миттєву реакцію та врівноваженість».

Едуард: «Для роботи на пасажирському транспорті необхідний стаж роботи не менше трьох років, відповідна кваліфікація водія. Адже ми безпосередньо відповідаємо за перевезення пасажирів, їхні життя та безпечні подорожі. Тому, перш ніж вирушати в рейс, постійно сам перевіряю автобус на справність. У «Роздільнатранссервіс» працюють фахівці своєї справи, техніка своєчасно ремонтується, по можливості, оновлюється. Але для спокою водія і думаю, не лише я так роблю, необхідно самому перед виїздом проконтролювати стан транспорту».

-Який у вас графік роботи?

Едуард: «Працюємо позмінно – два через два. Перший виїзд автобусу – о п’ятій ранку з Роздільної до Одеси через Єреміївку та Бурдівку. Далі за графіком курсуємо з Одеси до Роздільної. Другий виїзд з райцентру о 14.30 і ввечері назад. Загалом чотири рейси за зміну».

-Як змінилася ситуація з пасажиропотоком у зв’язку із карантинними обмеженнями?

Володимир: «Кількість пасажирів зменшилася ще з самого початку пандемії. Адже люди, зазвичай, добиралися на роботу в Одесу і додому. У карантин хтось втратив роботу в місті, хтось став працювати дистанційно. Наразі перевезення здійснюються регулярно із дотриманням необхідних карантинних вимог».

Едуард: «Зі свого боку, постійно нагадуємо пасажирам про необхідність носіння маски в автобусі та небезпеку поширення коронавірусу. Приємно, коли люди розуміють ситуацію та дотримуються встановлених вимог щодо перевезень».

– Коли найважче курсувати заданим маршрутом?

Едуард: «Особисто для мене немає різниці влітку чи взимку виїжджати в дорогу, зранку чи ввечері, аби траса була відкрита, а пасажирів до місця призначення доставимо. Розуміємо, що людям необхідно своєчасно в Одесу на роботу, в інших справах, і намагаємося працювати якнайкраще».

Володимир: «Для мене погодні умови теж не мають особливого значення, звісно, окрім надзвичайних ситуацій. Готовий їхати відповідно до графіку в будьяку пору року. Адже за кермом пильність та обачність мають бути завжди, й не лише у водія пасажирського транспорту. Кожен учасник дорожнього руху повинен проявляти максимальну відповідальність та неухильно дотримуватися правил. Від цього залежить безпека пасажирів, водіїв та пішоходів. Крім того, хочеться, тим більше від цього також залежить безпека руху, щоб дороги ремонтувалися у нас своєчасно, покриття було гарним та сучасним».

-Дякую за бесіду. З нагоди професійного свята хочеться побажати автомобілістам Роздільнянщини вдалих рейсів та всіляких гараздів у житті.

Наталя БРОВАРСЬКА

Залиште свій коментар