Педагогіка партнерства

Нещодавно вчителі математики району збиралися на свій професійний семінар, який був присвячений проблемі «Педагогіка партнерства як необхідний формат освітнього процесу». Це вже другий семінар в межах проблемної теми «Професійний розвиток вчителя математики в умовах модернізації української школи», над якою працює колектив математиків району. Така увага до проблеми партнерства зумовлена тим, що на відміну від чинного Закону про освіту педагогіка партнерства вперше прописана законодавчо як один з компонентів Нової української школи. Тим більше, що в результаті соціальних опитувань 73% учнів на перше місце ставлять вміння вчителя індивідуально підходити до вирішення їх проблем, а 44% вважають, що вчитель повинен бути ввічливою, ерудованою особою. До речі, великою мірою позитивне ставлення дитини до вивчення навчального предмету залежить від вміння вчителя створити партнерські стосунки з учнем.

          На семінарі методист Роздільнянського РМК Лопушанська Л.Ф. розкрила практичні можливості основних принципів педагогіки партнерства. В межах семінару проведено ділову гру «Педагогіка партнерства – бачити людину в кожному». Для використання в практиці вчителі одержали зразки флеш – карт для мобільного контролю за повторенням учнями навчального матеріалу під час підготовки до ДПА та ЗНО, роздатковий матеріал із означенням функцій педагога – партнера та 10 заповідей партнерства  «вчитель – учень». І звичайно – практична робота над розв`язуванням математичних задач. Цього разу це були зразки олімпіадних  завдань, які запропонувала для розв`язку  вчитель математики Драгуш Л.М. Єреміївського НВК «ЗОШ  І-ІІІ ступенів-ДНЗ»

         Семінар проходив на базі  Кошарській  ЗОШ І-ІІІ ст., колектив якої гостинно предоставив нам свої кабінети, комп`ютерну і проекційну апаратуру. Директор школи Сазанська Ірина Миколаївна працює в цій школі вже 33 роки і відноситься до неї як до рідної домівки. Як тільки заходиш до школи, тебе вражає весь її освітній простір і охоплює атмосфера доброзичливості:  всюди квіти,розписані в народних традиціях стіни. В ці малюнки органічно вплітаються написи різних цитат та висловлювань, які мимоволі викликають і у дорослих,  і у дітей почуття гідності та поваги  до родини, до друзів, до свого краю. Творцями цієї краси є вчитель історії  Стефанюк Надія Іванівна та вчитель математики Гамар Віктор Корнелійович.

         Вражають своєрідністю та талановитим виконанням вишивані настінні панно, авторами  яких є бібліотекар Герниченко Світлана Петрівна, вчителі початкових класів Каретко Галина Григорівна і Коліщак  Ксенія Михайлівна, вчитель біології Іванюк Олена Михайлівна, завгосп Марченко Марія Михайлівна.

        Для учасників семінару вчитель математики Кошарської ЗОШ І-ІІІст. Гамар Віктор Корнелійович  разом з учнями 6 класу провів заняття факультативу «Логіка в математиці». Учні Романюк Олеся і Кравченко Віталій продемонстрували, що за допомогою точкового методу вони успішно розв`язують задачі на прогресії вже у 6 класі. На жаль, такий факультатив запроваджено тільки в Кошарській школі, хоча  проблема застосування логічного підходу до роботи над завданнями з математики є актуальною для всіх шкіл. Окрім цього, школа щорічно, єдина в районі, бере участь  в  роботі Малої академії наук з математики.  Роботам, які представляють  учні, завдяки їх керівнику вчителю Гамару В.К., притаманні оригінальність і неординарність.

        Учасники семінару взяли до відому досвід роботи Кошарської ЗОШ І-ІІІ ст., з теплотою згадують гостинну зустріч і від щирого серця бажають колективу вчителів та учнів школи берегти основу освітнього простору «учні – вчитель – батьки».

                              Ельвіра Посмітна – керівник РМК вчителів математики

                                                                   Роздільнянського району

 

Залиште свій коментар