Повідомлення про те, що близька людина стала підозрюваною у злочині чи потрапила у ДТП абощо і нібито потребує негайної допомоги – стандартний «гачок» зловмисників. Аферисти тиснуть на потенційну жертву, вимагаючи якнайшвидше переказати кошти на названий ними рахунок, і усіляко залякують негативними наслідками для родича, якщо цього не буде зроблено.
Щоб вберегтися від таких шахраїв, варто дотримуватися кількох простих правил:
1. З пересторогою ставтеся до дзвінків із незнайомих номерів.
2. Не піддавайся емоціям і не панікуйте – саме цього намагаються досягнути шахраї.
3. Запитуйте додаткову інформацію щодо вашого родича, про якого йдеться, – зазвичай зловмисники діють навмання і не знають особистих даних людини.
4. Якщо є така можливість, запишіть вашу розмову на диктофон.
5. Обов’язково передзвоніть близькій людині, про яку говорили з незнайомцем, і запитайте, чи все у неї добре.
6. Якщо не додзвонилися, в жодному разі не виконуйте вказівки незнайомця і не переказуйте кошти за невідомими номерами чи банківськими рахунками. Зверніться в установу, поліцію чи в лікарню, де, за словами того, хто вам телефонує, знаходиться ваш родич, і перепитайте, чи він дійсно у них.
Якщо ви стали жертвою зловмисників, поліцейські займуться їх пошуком. А якщо вже переказали кошти шахраям, додатково зверніться й до найближчої банківською установи, клієнтом якої ви є, з проханням скасувати транзакцію та повернути гроші на вашу картку.
Відділ комунікації поліції Одещини