Навчальний рік за триместрами: як це було у ЗОШ №4 м. Роздільна

 

Сьогодні активно втілюються в життя реформи у різних галузях. Особливе місце – за освітньою реформою. Як відомо, цьогоріч на українських учнів чекає Нова українська школа. Якою вона буде, покаже життя. Заплановано багато різноманітних нововведень, але наскільки вони реалізуються, зможемо проаналізувати по закінченні 2018-2019 навчального року.

Минулоріч Міністерством освіти України було запропоновано керівникам навчальних закладів самостійно обирати структуру навчального року. Проекспериментувати вирішили в міській ЗОШ № 4, яка вперше працювала за новою структурою навчального року – триместрами.

Про те, яким видався цей експериментальний рік та які результати показало дане нововведення, ми поцікавились у директора цього закладу
С.В. ПАНТАСЬ. Світлана Володимирівна керує четвертою школою вже 12-й рік, вона завжди готова до експериментів та намагається знаходити сучасний підхід до навчання підростаючого покоління.

– Світлано Володимирівно, яким для Вас, Вашого колективу та школярів видався минулий навчальний рік?

– Згідно з листом Міносвіти, нам було запропоновано обрати одну з трьох структур навчального року: чверті, семестри та триместри. До цього в нашій школі вже були експериментальні роки – ми вже працювали і за чвертями, і за семестрами. У 2016-2017 навчальному році ми взагалі вчилися перший семестр без канікул, але довше відпочивали в січні. Але остання структура навчального року більше підходила для старшокласників. Для маленьких учнів вона виявилася заважкою, виникало перевантаження.

Як і в повсякденному житті, так і в роботі, я люблю експериментувати. Тож, і в минулому році вирішила розподілити навчальний рік на триместри. Вийшло так: п’ять тижнів вчимося, шостий – відпочиваємо, і так до кінця року. Лише на зимові канікули відпочивали практично два тижні.

Ми підрахували робочі години і дійшли висновку, що всі учні мають правильне навантаження. А це дуже важливо для якісного навчального процесу.

– Які основні позитивні зміни Ви відчули завдяки даній системі навчання?

– Головне, чого вдалося досягти, – це підвищити якість знань на 10 відсотків. Вважаю це прекрасним показником.

Також завдяки триместровій системі в минулому році ми практично не мали проблем із захворюваністю на вірусні інфекції. Показник захворюваності складав максимум 2-3 відсотки. Коли інші школи переживали активну стадію розповсюдження вірусних інфекцій, ми були на канікулах. Тільки одного разу наша школа закривалася на карантин (під час вірусу кору) – лише коли був наказ відділу освіти по всьому району.

– Як поставились до цієї системи школярі та батьки?

– Учням спочатку було трохи дивно – коли в інших школах всі були на канікулах, ми працювали. Але, коли доходила справа до чергового тижня відпочинку, всіх це задовольняло. Батьки теж підтримали дане нововведення. Тож, проблем із цим не було. Наприкінці навчального року діти вже самі цікавились: чи будемо надалі вчитися за такою ж системою?

– Цього року 1 вересня припадає на суботу. Чи буде перенесення свята Першого дзвоника у Вашій школі?

– Ні, не вважаю за доцільне переносили таке свято на інший день. Дата 1 вересня є символічною.

Тим паче, що для того, аби перейти на навчатися за триместрами, Міністерство освіти поставило дві головні умови: по перше, навчальний рік має розпочатися 1 вересня і закінчитися не пізніше 1 липня; по-друге, канікули протягом року мають бути не меншими за 30 днів. Тож, дотримуємось цих елементарних умов, і цього року працюватимемо також за триместрами.

– Однією із вимог Нової української школи цього року є відміна звичних для усіх урочистих лінійок. У якому форматі святкуватимете 1 вересня Ви?

– Так, чесно кажучи, вже давно виникають проблеми із проведенням лінійок. Діти швидко втомлюються стояти під сонцем на шкільному дворі, часто втрачають свідомість. Хвилюються і вчителі, і батьки. Тож, намагаємось шукати альтернативні способи святкування початку нового навчального року. Звичайно, зберемося всією шкільною громадою (а налічує вона понад 500 осіб), аби привітати головних учасників свята – першачків. Їх цього року очікуємо близько 60-ти. А вже після короткого привітання всі розійдуться по своїх класах на перший урок. Він не буде звичним, адже кожен вчитель готує свій формат проведення першого уроку, робить його нестандартним, незвичним. Очікуються зустрічі школярів із цікавими людьми, пізнавальні екскурсії містом тощо.

Ми робимо все, щоб із радістю зустріти дітей після літніх канікул і налаштувати їх на плідний навчальний рік, адже саме для них ми працюємо, розвиваємось, вдосконалюємось.

– Дякую Вам за розмову та за турботу про наше майбутнє!

Юлія ГАНГАН.

 

Коментарі