Кількість скарг зростає в геометричній прогресії

Скарги на неналежну роботу відділень «Укрпошти», особливо пересувних, затримання в доставці преси або й відмову це робити, необдумане звільнення листонош – загалом близько 170 звернень з усієї України надійшло на гарячу лінію Національної спілки журналістів від початку її роботи 28 липня.

При цьому кількість дзвінків та повідомлень на месенджери зростає в геометричній прогресії – якщо в перші дні їх було по кілька на добу, то 8 серпня надійшло 38 звернень.

Зареєстровані скарги НСЖУ сьогодні передає до «Укрпошти» для реагування і продовжує опрацьовувати спільно із редакторами газет пропозиції до спільної міжвідомчої робочої групи для реагування на критичну ситуацію із недоставкою української преси.

Часто на гарячу лінію звертаються літні люди, які мають лише кнопочні телефони, і газета – єдина можливість отримати інформацію.

«Усе дізнаюсь із газет, – каже пані Марія з Сумщини. – Хіба ж так можна? Я не знаю, чи передплачуватиму на наступний рік!.. Я ж допомагаю армії, передаю і ковдри, і гроші, продукти!»

Багато передплатників скаржаться на те, що через щотижневу доставку газет вони отримують передплачене видання із багатоденною затримкою: приміром, газету, що виходить по четвергах, вони отримують наступного тижня в середу.

«Піднімайте шум! Бо це знущання над людьми!» – обурюється Дмитро Гребенюк із Хмельниччини. «Мені 88 років, але я хочу читати свіжі новини!» – з болем у голосі каже Павло Дука з Сумщини. Він додає, що і в літню спеку, і в зимовий холод, щоб отримати оплачену поштову послугу, людям доводиться «ловити» поштову машину.

А Микола Фівка з Чернівецької області каже, що місцева «пересувна пошта» пересувається «лише в кабінеті»: стара вантажна машина привозить скопом пресу, платіжки тощо й складає все у відділенні. 200 стареньких людей, які насилу пересуваються, мусять думати, як дістатися до пошти. Заявниками гарячої лінії НСЖУ нав’язано чимало особливо обурливих випадків, коли без поштових послуг залишаються люди, які мають труднощі з пересуванням: вони не можуть отримувати не лише періодику, а й посилки й навіть пенсію.

У деяких селах газети просто складають у старостатах або в магазинах. Як повідомляє староста села Веселе на Дніпропетровщині Володимир Кубрак, поштарі «виклали пресу на столі». Тож були передплатники, яким пощастило, а були такі, що пішли ні з чим. «До магазину завезли газети, розібрали хто яку хотів! – розповідає Дарка Андріюк із Івано-Франківщини. – Такого ніколи не було бардаку! За світло квитанцій немає, за той місяць не заплатили. Просимо, щось робіть для людей старих! Я не така ходяча – до церкви сусід везе, коли вільний. А газету ж прочитаєш – та помолишся за загиблих… Як нам тепер бути?»

Втім, від неналежної роботи пересувних відділень страждають і люди молодшого віку. Валерій Фроля з Одещини каже, що в його селі поштове відділення працює лише кілька годин на тиждень у робочий час, коли він сам на роботі й не може відлучитися. Тож отримувати газети він можливості не має.

Заявники часто стають на захист листонош, яких тримають на критично низьких зарплатах і необдумано звільняють. Так, Тетяна Кузьмич із Волинської області розповіла про звільнення жінки-листоноші, яка має двох доньок, а чоловік – на фронті. Поштарці не дали допрацювати до пенсії 6 місяців. «Вона просила, щоб доробити пів року в своєму селі. Не дали!» – каже пані Тетяна.

Обурені «реформами» «Укрпошти» й самі поштарі. Вони скаржаться не лише на необдумані скорочення, але й на низькі зарплати, непропорційно великий об’єм роботи, стару техніку, непрофесійність менеджменту. А Валентина Бондаревич із Вінниці, яка працювала у відділенні зв’язку, повідомляє, що має намір подати в суд на «Укрпошту». «Нічого з «Укрпоштою», на жаль, толкового не буде!.. Я дуже прошу, шукайте альтернативу!» – звертається вона до редакцій друкованої преси.

Нерідко в повідомленнях на гарячу лінію йдеться про те, що обурені місцеві жителі починають збирати на місцях підписи за повернення звільнених поштарів і за налагодження нормальної доставки преси. Але, на жаль, в «Укрпошті» не завжди реагують на звернення з місць.

Національна спілка журналістів України просить «Укрпошту» і український Уряд відповідально поставитися до розв’язання проблем поштової доставки, адже йдеться про нагальні потреби українців у отриманні інформації, поштових відправлень, рахунків на оплату комунальних платежів, пенсій тощо. Це не можна розглядати винятково як комерційні послуги, від таких комунікацій залежить безпека держави – й не тільки інформаційна.

Ми передаємо проміжний звіт про роботу нашої гарячої лінії керівництву «Укрпошти» для відповідного реагування і обласним організаціям НСЖУ – для опрацювання й захисту інтересів працівників та редакцій медіа.

Національна спілка журналістів України наполягає на створенні робочої групи з представників Офісу Президента, Уряду, Міністерства культури та інформаційної політики, Національної спілки журналістів України та видавців періодичної преси для пошуку спільного рішення щодо подальшої роботи «Укрпошти».

Керівник «Укрпошти» Ігор Смілянський запевнив, що готовий почути конструктивні зауваження, які економічно обґрунтовані. А заступник міністра культури та інформаційної політики України Тарас Шевченко заявив про готовність цього міністерства долучитися до складу робочої групи, рішення про формування якої «належить до компетенції Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України».

Робота гарячої лінії триває. Звертайтесь на нашу гарячу лінію по телефону або пишіть нам у месенджери. Всі ваші звернення буде опрацьовано та долучено до загального проєкту пропозицій, які НСЖУ надасть «Укрпошті», Офісу Президента й Уряду.

Просимо надсилати письмові звернення на електронну поштуukrposhtaskarga@gmail.com

Контактні телефони гарячої лінії: +380962086788 (дзвінки приймаються по буднях з 10:00 до 17:00, або просимо надсилати повідомлення через месенджери вайбер і телеграм).

Джерело: Національна спілка журналістів України

Залиште свій коментар