Е-лікарняний: важливі роз’яснення

З 1 жовтня 2021 року всі заклади охорони здоров’я в Україні повинні перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній формі (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 1.06.2021 р. № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» зі змінами від 28.08.2021 р. № 1836).

У результаті аналізу електронних листків непрацездатності встановлено основні помилки, які виникають під час їх формування:

1. Відсутній страхувальник – внаслідок неподання, подання не в повному обсязі або з помилками звітності страхувальником про своїх застрахованих осіб. Необхідно своєчасно надавати відомості про трудові відносини із застрахованими особами (прийом/звільнення). Враховуючи, що з 2021 року запроваджено подання квартальної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в складі Податкового розрахунку, дуже актуальним є питання своєчасності надання Довідкового розрахунку про трудові відносини впродовж кварталу.

При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (єдина звітність) потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказування дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».

2 . Особа відсутні у Реєстрі застрахованих осіб – найчастіше виникає у зв’язку з невідповідністю ПІБ, дати народження, паспортних даних та податкового номеру у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.

Для визначення відповідності даних у РЗО застрахованим особам необхідно перевірити в РЗО свої персональні дані через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).

У разі виявлення в РЗО недостовірності даних застрахованій особі необхідно подати до Пенсійного фонду України особисто Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу. Надати анкету можна за допомогою засобів вебпорталу Пенсійного фонду України. Для цього застрахованій особі необхідно увійти до особистого кабінету вебпорталу Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). У розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно вибрати «Анкета для зміни даних у Реєстрі застрахованих осіб», заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити сканкопії паспорта (інших документів), підписати за допомогою КЕП та відправити до Пенсійного фонду України.

При оформленні е-лікарняного застрахованій особі необхідно у лікаря обов’язково перевірити прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані, а також наявність та правильність реєстраційного номера облікової картки платника податків (податкового номера). Інформація про персональні дані застрахованих осіб завжди повинна бути актуальною та ідентичною як у Пенсійному фонді України, так і в інформаційній системі охорони здоров’я.

Якщо електронний лікарняний не був сформований, вам слід запитати у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь «не знайдено страхувальника», а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця або на «гарячу лінію» Пенсійного фонду України за телефоном 0-800-503-753.

Відділ ведення карток реєстру застрахованих осіб № 3 управління інформаційних систем та електронних реєстрів ГУ ПФУ в Одеській області

Залиште свій коментар