Залізниця. Невиробничий травматизм

Аналізуючи випадки 2016 року, можемо сказати, що найчастіше на залізниці травмуються люди старше 50 років. Більшість постраждалих — пенсіонери та безробітні. По Одеській залізниці із 65 випадків невиробничого травматизму, 47- зі смертельним наслідком.

Люди переходять колії у невстановленому місці або перебігають перед поїздом, не розраховуючи сили. Коли рухається вантажний або пасажирський поїзд, перед ним йде повітряна хвиля такої сили, що легко може збити людину з ніг. Також бувають випадки, коли людину, що йде узбіччям, може зачепити підніжкою. Дуже поширений випадок — пе­реходити залізничні колії або йти по ходу руху поїзда у навушниках. У зимовий період, коли засніжені шляхи, люди шукають зручнішого місця проходу, йдуть усередині та поміж коліями, наражаючи себе на небезпеку. Літо приносить свої особливості в роботу залізниці: збільшується паса­жиропотік, на спекотному сонці притупляється пильність та увага людини.

Підкреслюючи серйозність проблеми, залізничники відзначають, що вона, звичайно, не вирішиться лише притягненням до відповідальності осіб, які порушують встановлені правила, а й не буде зайвим громадянам бути більш пильними та обачними. Кожен випадок травмування громадян на залізничних коліях розглядається, як надзвичайна подія. Ведеться розслідування, встановлюються причини і умови. Перехід залізничних колій у невстановленому місці або перед приходящим близько поїздом, поява на шляху в нетверезому стані – ось основні причини випадків наїзду рухомого складу на громадян. На залізничних станціях, пасажирських платформах, вокзалах, поїздах вивішені попереджувальні плакати, поблизу квиткових кас розміщені пам’ятки для пасажирів, що користуються послугами залізничного транспорту. Цілодобово працюють сповіщальні гучномовці.

Особлива біль для залізничників – дитячий травматизм. Цікавість, тяга до подорожі, незнання елементарних правил поведінки на залізниці призводить підлітків до біди. На об’єктах залізничного транспорту Региональної філії «Одеська залізниця» з початку року допущено декілька випадків дитячого травматизму. Так само мають місце хуліганські дії підлітків на перегонах,збираються групами біля залізничного полотна і знаходять собі розваги: кидають каміння в світлофори, в поїзда, що проходять повз, та інші витівки. Ці дії кваліфікуються як кримінально каране діяння – створення прямої загрози для безпеки руху поїздів. Працівники воєнізованої охорони регулярно проводять профілактичну роботу в навчальних закладах. У ході проведення рейдів, співробітниками воєнізованої охорони проводять роз’яснювальну роботу з порушниками правил знаходження на об’єктах залізничного транспорту, самі злісні притягуються до адміністративної відповідальності. Всі ці заходи спрямовані на запобігання травмування громадян, але вони можуть бути ефективними тільки тоді, коли самі громадяни з юного віку дотримуватимуться правил перебування в зоні залізничного транспорту.

В даний час на зростання травматизму впливає розвиток залізничного вузла. На прилеглих територіях поруч із залізницею будуються нові житлові райони, торгові центри. Залізниця – це зручний і затребуваний вид транспорту, яким користуються сотні тисяч людей щодня. Разом з тим, вона несе масу небезпек для людини.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ: не можна підлазити під вагони, перелазити через автозчеплення , заскакувати у вагон поїзда , що почав рухатися; виходити на посадочну платформу можна, лише скориставшись мостом, тунелем або спеціально прокладеним настилом; не можна виходити з вагону до повної зупинки поїзда , влаштовувати рухливі ігри на платформі, ходити і грати на колії ; на вокзалі та в інших багатолюдних місцях діти повинні знаходитися лише під наглядом батьків, маленьких дітей потрібно тримати за руку; не можна переходити колію перед поїздом, який рухається близько від вас (відстань до нього повинна бути не менше 400 метрів); проходити біля колії слід на відстані більше п’яти метрів; не можна переходити колію одразу після проходу поїзда одного напрямку, слід переконатися у відсутності поїзда протилежного напрямку.

Керівництво стрілецької команди станції Роздільна-Сортувальна ВП «Одеський загін воєнізованої охорони» Регіональної філії «Одеська залізниця».

Залиште свій коментар