«КАБІНЕТ РОБОТОДАВЦЯ»: новий сервіс від ПФУ

«КАБІНЕТ РОБОТОДАВЦЯ»

Новий сервіс від Пенсійного фонду України

За допомогою даного сервісу роботодавці можуть переглянути інформацію про забезпечення соціальних прав їхніх працівників, правильність подання звітів, сплату ЄСВ та заборгованість підприємства перед фондом.

Якщо права працівників порушено, у кабінеті страхувальника буде зазначено, скільком застрахованим особам з вини роботодавця не зарахували певний період до страхового стажу. Окрім того, у кабінеті роботодавець може бачити зауваження до його звітів з ЄСВ та рекомендації, як усунути помилки/неточності. Увійти до свого кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис (ЕЦП – печатки підприємства або особи, яка надала останній звіт з ЄСВ).а допомогою даного сервісу роботодавці можуть переглянути інформацію про забезпечення соціальних прав їхніх працівників, правильність подання звітів, сплату ЄСВ та заборгованість підприємства перед фондом.

Ще одна функція, яка стала доступною для роботодавців у кабінеті, — можливість отримати інформацію для розрахунку лікарняних. Нагадуємо, що для того, щоб отримати з ФСС допомогу з тимчасової непрацездатності, по вагітності та пологах (лікарняні і декретні), роботодавцеві потрібно заповнити нову заяву­розрахунок. У таблиці 2 заяви­розрахунку є графи 21 і 22, в яких потрібно зазначати страховий стаж працівника. Визначення страхового стажу (на момент настання страхового випадку) є першочерговим завданням роботодавця.

Раніше правила його обчислення були такі:

1) за періоди роботи застрахованої особи до 1.01.2011 р. стаж визначали за трудовою книжкою працівника;

2) з 1.01.2011 р. ­ якщо працівник після 1.01.2011 р. працював тільки в одного роботодавця, а саме в того, який зараз оплачує йому лікарняний, то страховий стаж такого працівника можна було визначити на підставі даних персоніфікованого обліку, а саме: ЄСВ­звіту або довідки з Пенсійного фонду за ф. ОК­7 (роботодавець або отримував її самостійно або просив зробити це працівника).

В листі Мінсоцполітики від 27.04.2018 р. зазна­чається, що страховий стаж із соцстрахування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за період до 2016 року може обчислюватися за даними ф. ОК­7, а починаючи з 2016 року — за даними ф. ОК­5 або ОК­7. Якщо працівник після 1.01.2011 р. працював ще й у інших роботодавців, то для підтвердження страхового стажу йому потрібно було особисто надати довідку за ф. ОК­7.

Зараз роботодавець через власний електронний кабінет може отримати дані про страховий стаж працівника за весь необхідний йому період, а не лише за період перебування в трудових відносинах з роботодавцем. Для цього видається довідка «Дані про трудовий та страховий стаж» (додаток до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління ПФУ від 18.06.2014 р., у редакції постанови правління ПФУ від 27.03.2018 р. № 8­1). Це можна реалізувати, зайшовши на портал https://portal.pfu.gov.ua. Додаток 9 можуть отримати і самі працівники особисто в управлінні Пенсійного фонду України або за допомогою ЕЦП.

Зазначимо, що довідки за ф. ОК­5 і ОК­7 ніхто не скасовував. Вони підходять для підтвердження стажу так само, як і додаток 9.

Як отримати додаток 9 роботодавцеві?

Спершу потрібно авторизуватися на порталі ПФУ https://portal.pfu.gov.ua/. Далі обираємо «Запити на отримання електронних документів» і в меню обираємо «Довідка про трудовий та страховий стаж». Потім: заповнити новий запит на отримання документів з даними свого співробітника /підписати дані страхувальника/відправити до ПФУ запит. Для отримання довідки перейти до розділу «Звернення» й обрати останнє виконане завдання.

Нюанси розрахунку стажу

На сьогодні система отримання довідки за формою додатку 9 містить низку нюансів. Незважаючи на те, що дані про страховий стаж особи мають бути надані за весь період, коли нею були сплачені страхові внески, додаток 9 обліковує стаж працівника тільки з 2004 року.

Крім того, в додатку 9 може відображатись не весь страховий стаж працівника. Так, наприклад з 1.01.2004 р. по 1.07.2013 р. страхові внески з грошової допомоги по вагітності та пологах не сплачувались, тому додаток 9 не міститиме інформацію про даний період. Але, згідно із законом, який діяв до 1.01.2015 р. та чинним ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р., вищезазначений період зараховується до страхового стажу.

Якщо бухгалтерською службою раніше обчислювався страховий стаж працівнику і відомо, що він перевищує 8 років (є довідки ОК­7, ОК­5 та/або дані ПФ/ЄСВ­звітності), то Довідка про страховий стаж (додаток 9) не потрібна. У такому разі в графі 21 Заяви­розрахунку необхідно проставити число 96 і більше не визначати загальний страховий стаж.

Чи потрібно щоразу при заповненні заяви­розрахунку на одного і того ж працівника за різними страховими випадками отримувати нову довідку (додаток 9)?

Ні, робити це не обов’язково. Якщо в бухгалтерській службі уже є додаток 9, то можна його використовувати при наступному страховому випадку (з урахуванням відпрацьованих працівником подальших періодів стажу, якщо вони впливають на суму допомоги).

Світлана Мазур,

заступник начальника відділу адміністрування, інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації Роздільнянського об’єднаного УПФУ Одеської області.

Залиште свій коментар