У 2018 році парламентські політичні партії офіційно витратили на діяльність рекордні 727 млн. грн. Із них 513 млн. витрат – це гроші, отримані партіями з Державного бюджету України. Інформація зі звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2018 рік.
Найбільше за рік витратили партії «Батьківщина» (188 млн. грн.), «Народний Фронт» (133 млн.), Блок Петра Порошенка «Солідарність» (130 млн) і «Самопоміч» (124 млн.). Радикальна партія Олега Ляшка витратила 93 млн., «Опозиційний блок» – 56 млн.
ТОП витрат політичних партій виглядають таким чином:
- Оплата реклами. На саморекламу партії витратили 293 млн. або 40% від усіх витрат. Із них 180 млн. – це оплата реклами на телебаченні. Серед партій лідером за офіційними витратами на телевізійну рекламу є «Батьківщина». За рік партія витратила на рекламу по ТБ 120 млн. грн. Ще 36 млн. на рекламу по ТБ витратила Радикальна партія Олега Ляшка, 17 млн. – витрати «Народного Фронту».
- Утримання місцевих осередків – 114 млн.
- Витрати на зарплату – 92 млн.
- Здійснення матеріальних витрат і оплату послуг – 89 млн.
- Оренда офісів – 68 млн.
Таким чином із наближенням виборів партії стали витрачати значно більше коштів. Якщо в 2017 р. всі шість парламентських партій разом витратили 454 млн. грн., то в 2018 р. – 727 млн. грн.
«У 2018 році партії витратили більшість коштів на самопіар. На рекламу було витрачено майже кожну другу гривню із загальних витрат партій. При цьому витрачалися, в тому числі, кошти платників податків, отримані партіями в рамках державного фінансування їх діяльності, що є негативною тенденцію. До прикладу, лише упродовж жовтня-грудня «Народний Фронт» заплатив за рекламу 31 млн. бюджетних гривень. Цікаво також те, що частина партій відзвітували перед виборами про рекордні внески на свою користь. Однак є сумніви, що ці внески справді були зроблені реальними громадянами, а не підставними особами. Оцінку таким фактам має дати НАЗК», – зазначив голова КВУ Олексій Кошель.
Інформація Комітету виборців України.