Багато хто з нас замислювався над такими питаннями: «Чи сплачує за мене роботодавець кошти до Пенсійного фонду?», «Який страховий стаж я здобув?».
Пенсійний фонд України надає можливість здійснювати постійний контроль за даними, що можуть впливати на пенсійні права громадян, за допомогою веб-порталу Пенсійного фонду України. Тут зручно і оперативно можна взаємодіяти з органами Пенсійного фонду та дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до Фонду.
Електронні сервіси Пенсійного фонду України надають можливість громадянам дистанційно отримувати інформацію про сплачені страхові внески, нараховану заробітну плату, страховий стаж, а також отримувати довідки з QR-кодом, СМС-інформування про сплату роботодавцем страхових внесків або отриману чи перераховану пенсію.
Адреса веб-порталу в мережі Інтернет: http://portal.pfu.gov.ua/
Принциповою відмінністю від попередніх форм інформування Пенсійним фондом через Інтернет є той факт, що веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Після входу в «Особистий кабінет», громадяни можуть отримати такі послуги:
- подати заяви на призначення/перерахунок пенсії,
- переглянути свою електронну пенсійну справу,
- отримати відомості з Реєстру застрахованих осіб ПФУ (РЗО),
- записатися на прийом до органу Пенсійного фонду,
- попередньо замовити паперові документи: виписки з системи персоніфікованого обліку; виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів); виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників),
- отримати електронні документи: довідки про доходи пенсіонера для субсидії, довідки про доходи пенсіонера, індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-5), витяг з реєстру застрахованих осіб.
Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена – проводиться така процедура тільки один раз. Для цього необхідно звернутися до Роздільнянського відділу обслуговування громадян (сервісного центру) управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України та подають заяву (можна підготувати заяву вдома за формою, яка викладена на веб-порталі, або заповнити безпосередньо при зверненні до Фонду – при необхідності фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні). Працівники Фонду ідентифікують особу заявника (представника) шляхом перевірки пред’явлених документів та перевіряють повноту та відповідність вказаних у заяві персональних даних особи даним, що містяться у пред’явлених цією особою документах. Звертаємо увагу, що також існує можливість подачі заяви на реєстрацію безпосередньо з порталу (без особистої явки до органу ПФУ) – тільки при наявності електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Важливим є той факт, що під час реєстрації ідентифікація користувачів може здійснюватися за допомогою електронного пенсійного посвідчення (ЕПП).
В повному обсязі всі можливості порталу доступні тим користувачам, які використовують для авторизації на порталі електронно-цифровий підпис або електронне пенсійне посвідчення, а саме:
– подання звернень щодо перерахунку пенсії без безпосередньої явки до відділу ПФУ;
– подання звернень щодо призначення пенсії без безпосередньої явки до відділу ПФУ;
– перегляд електронної пенсійної справи.
Реєструйтесь на веб-порталі та отримуйте зручний доступ до електронних послуг без черг та зайвих витрат. За консультацією звертайтесь за телефоном 5-12-77 або 3-18-34.
Наталія Тимошевська,
начальник відділу інформаційних систем та електронних реєстрів №8 управління інформаційних систем та електроннних реєстрів ГУ ПФУ в Одеській області