Найбільшу підтримку отримав варіант “український бренді”, – повідомляється на Facebook-сторінці проекту “Географічні вказівки в Україні”.
Потреба в зміні назви обумовлена тим, що, відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна зобов’язана з 2026 року відмовитися від використання захищеного географічного зазначення “коньяк” ( назва французького міста Коньяк) для продукту вітчизняного виробництва. Замість терміна “коньяк” має вживатися або термін “бренді”, або нова назва, яка поширюватиметься лише на українську продукцію.
У зв’язку з цим організували громадське онлайн-голосування, в ході якого українці обирали нову назву для цього алкогольного виробу.
Читайте також: В Україні відмовляються від терміна «коньяк»
В результаті 25,6% опитуваних проголосували за те, щоб коньяк називався “Український бренді” або “Бренді України”.
На другому місці – назва “Бурштин” / “Бурштінок” / “Бурштіняк” (9,4%).
Третє місце – “Гайстер” (8,5%).
Далі голоси розподілилися наступним чином: “Кьянок” (7,9%), “Дубовик” / “Дубняр” (7,2%), “Брунате” (5,3%), “Каннук” (4,5%), “Укрньяк” / “Украньяк” (4,3%), “Сонцедар” / “Сандарам” (3,3%), “Бревіс” (3%).
Решта варіантів отримали менше трьох відсотків голосів.
В ході голосування було отримано понад 16 тисяч відповідей і десятки пропозицій.
Наприкінці січня Міністерство аграрної політики і продовольства України планує провести нараду з виробниками коньяку для обговорення нової назви. На ньому й представлять результати цього опитування.