Зміни до бюджету району – під питанням

Пропонуємо увазі читачів коментарі посадових осіб району стосовно ситуації навколо прийнятого районною радою рішення “Про внесення змін та доповнень до рішення районної ради від 25 грудня 2016 року № 29-VII “Про районний бюджет на 2016 рік”

Д.О. ЦИБЕНКО, в.о. голови райдержадміністрації,

О.О. КОЛОДЄЄВА, начальник фінансового управління РДА:

– У Роздільнянському районі склалась досить важка ситуація з бюджетними коштами сільських рад та районної ради. У зв’язку з цим, вважаємо за потрібне від імені райдержадміністрації роз’яснити мешканцям району, депутатам та сільським головам, що відбувається.

Так, ще протягом квітня-травня цього року місцеві громади виділяли власні кошти на підтримання соціальної інфраструктури на своїх територіях. Передбачались ремонти дитячих садків, шкіл тощо. Громади виділяли не державні кошти, а свої власні. Усе б було добре, і кошти потрапили б за призначенням, до нового навчального року все було б зроблено, але…

Нинішній Бюджетний кодекс прописаний таким чином, що для того, щоб органу самоврядування витратити свої кошти на установи районного бюджету, треба, аби це рішення пройшло через районну раду. Тут і з’являється перший камінь спотикання. Районна рада виносить ці питання на розгляд сесії тільки 15 липня 2016 року, тобто половина літа вже позаду і часу на освоєння коштів залишається обмаль. Але і це ще не все. Районна рада дозволяє місцевим громадам використати свої кошти, але крім того вирішує забрати частину коштів районного бюджету, яка передбачена на зарплати бюджетникам (заклади освіти, культури, соціального захисту) та пустити їх на інші цілі. І, що найгірше, проводить все одним рішенням – і перерозподіл бюджетних коштів і розподіл коштів сільських громад.

Тобто, якщо рішення сесії чинне, то сільські ради можуть використати гроші районного бюджету розвитку, але через два місяці не буде чим платити зарплати працівникам бюджетної сфери. Якщо рішення сесії не чинне, то гроші на зар-плати будуть, але сільські громади не зможуть скористатися грошима до закінчення судової тяганини.

Як бачите, у райдержадміністрації дуже маленький вибір, при будь-якому варіанті залишаться незадоволені, але ми виходимо з того, що виплата зарплати є пріоритетом. Кожний погодиться з тим, що коли в родині немає грошей на першочергові потреби, то відремонтований дитячий садок, чи нові вікна у школі не додадуть радості. У зв’язку з цим, райдержадміністрація буде оскаржувати рішення сесії районної ради у суді.

Зі свого боку хочемо принести вибачення сільським громадам за затримку у виділенні їм коштів, але це сталось не з вини райдержадміністрації. Сподіваємось, що ви з порозумінням сприймете ситуацію в якій ми опинились через безвідповідальність голови районної ради Ф.В. Сігала.

 

Ф.В. СІГАЛ, голова районної ради:

– Сьогодні мене, як голову районної ради, турбує ситуація, яка склалася із бюджетом району. Рішення було підтримано 20-ма депутатами з 24-х присутніх на сесії, що відбулась 15 липня 2016 року. І ось вольовим  рішенням однієї посадової особи призупинено все без будь-яких пояснень. А це, щоб громада знала, під питанням постає підготовка освітніх та медичних закладів до роботи в зимовий період, та враховуючи той факт, що райдержадміністрація подала позов до суду, призупиняться майже всі  платежі на певний час. Зриваються заплановані заходи в усіх головних розпорядників, особливо по яких внесені зміни. Немає можливості провести делеговані сільськими радами кошти, які спрямовувались на проведення робіт по соціальних об’єктах району: дитячі садочки, школи, ФАПи, водонапірні башти тощо.

Попередньо, на скандальному засіданні 14 липня 2016 року постійної комісії з бюджету члени комісії були готові вислухати начальника фінансового управління райдержадміністрації, але вона вирішила, що якимось чином її ображають, вимагають від неї того, чого вона не має робити, і що вона не зобов’язана нікому нічого роз’яснювати, тим більше районній раді та членам комісії. Після чого, пославшись на погане самопочуття, начальник фінансового управління взагалі покинула засідання, зауважу, при цьому не приславши замість себе іншого співробітника на комісію. Такого раніше ніколи не було. Це що приватна власність чи державна установа? Чи норми поведінки державного службовця не  поширюються на начальника фінансового управління? Вона знехтувала  присутніми депутатами, виказала неповагу до членів комісії та до мене особисто. Раніше мудрі люди мене вчили: не подобається тобі керівник, поважай його посаду. А в цьому випадку я пояснень не знаходжу. Закон України «Про державну службу» чітко деполітизує представників виконавчої влади. І коли позаочі виділені кошти намагаються пов’язати із головою райради чи якимись окремими політичними силами – це зрада та ханжество. Якщо у в.о. голови райдержадміністрації Д.О. Цибенка та начальника фінансового управління РДА О.О. Колодєєвої лишилося хоч трохи совісті, то вони в найближчі дні повинні виконати рішення сесії, а не лишати житловий фонд со-ціальних об’єктів непідготовленими до зими та нового навчального року.

Л.Л. БЕСАРАБА, завідувачка відділу з бюджету та фінансово-еконо-мічних питань виконавчого апарату райради:

– Відповідно до розпорядження голови районної ради, я закріплена за  постійною комісією районної ради з бюджету, банківської діяльності, фінансово-економічних питань та питань регуляторної політики (далі бюджетка). Разом із секретарем та головою комісії ведемо підготовку питань на засідання бюджетки. Що стосується порушеного питання, то потрібно відмітити, що проект рішення з фінансового управління райдержадміністрації було надано до районної ради за півгодини до початку засідання (про що є відмітки загального відділу) і на комісію він не надійшов. Чого не надійшов? Необхідний був час членам комісії для того, щоб вникнути  в цифри, надані фінансовим управлінням на 17-и сторінках проекту рішення. За півгодини цього не зробиш. Це добре знає начальник фінансового управління, тому ми неодноразово зверталися до керівництва райдержадміністрації, зважаючи на Регламент районної ради та вимоги членів комісії (а це 7 депутатів), надавати заздалегідь проект рішення, за три дні до проведення бюджетки (вимоги Положення про постійні комісії). Терміни надання документів порушуються майже завжди. З цього приводу   на комісії, як правило, виникають дебати. Крім того, до проекту рішення не додане письмове обгрунтування (п. 8 ст. 78 Бюджетного кодексу України). На вимогу членів комісії та голови районної ради до начальника фінансового управління надати обгрунтування, вона відмовилася, мотивуючи тим, що не зобов’язана нікому нічого  роз’яснювати і, взагалі, вона вважає, що до неї прискіпливо ставляться, тому вона залишає засідання бюджетки. На  засіданні 14 липня 2016 року були присутні 5 депутатів районної ради, членів  комісії, які і продовжили розгляд питань без присутності представників  фінансового управління РДА. Проголосувавши за внесені зміни 4-а   присутніми голосами членів комісії (один до того часу покинув засідання), тим самим підтвердили правомочність прийнятих висновків та рекомендацій з наступним винесенням  питання на пленарне засідання  сесії районної ради.

Щоб заспокоїти працівників соціальної сфери, скажу наступне. За результатами I півріччя, перевиконання загального фонду районного бюджету уточнено лише 600 000 грн. Решта, майже 800 000 грн, залишилась у районному бюджеті, і ці кошти можна уточнити на наступній сесії, як і інші залишки.

С.Г. ВЕЛИЧКО, Л.А. КОВАЛЕНКО, Г.І. ТІЩЕНКО, О.І. КОЛЕСНИК, В.В. КЛОЧКО, Н.Г. ДРАГОМІРОВА:

– Ми, як депутати районної ради, не можемо спокійно спостерігати за тим, що відбувається в районі. Питання внесення змін до бюджету стало камінцем спотикання для з’ясування стосунків між різними гілками влади. В результати заручниками ситуації стали звичайні громадяни. Такі довгоочікувані об’єкти, що потребували ремонту, зараз так і лишаються  довгоочікуваними. Все стоїть на місці. Навіть кошти, які заробили та виділили місцеві ради, не можуть бути перерозподілені. І причиною всьому є амбіції декількох чиновників.

Підтримуючи постійний зв’язок з виборцями, відповідною територіальною громадою, не можемо знайти слів, щоб роз’яснити причини зупинки втілення в життя того чи іншого проекту. Наші виборці нам надали право представляти їх інтереси, і ми маємо певну відповідальність за те, що відбувається в районі. Депутатський корпус готовий йти на зустріч представникам будь-якої ланки влади, співпрацювати з керівництвом райдержадміністрації заради того, щоб були враховані інтереси людей. Не було б приводу спілкуватися сьогодні через ЗМІ з виконавчою владою, а працювати на благо району, якби нас почули у райдержадміністрації. Дуже прикро, що  від цього страждає вся громада району.

Сьогодні ситуація зайшла в глухий кут. Судова тяганина перекреслить усі зрушення на краще. І, все ж таки, маємо надію на порозуміння  та  здоровий глузд.

 

Залиште свій коментар