Кожна людина у своєму житті може потрапити в ситуацію, коли відключили світло за несплату з будь-яких причин. З такою проблемою до спеціалістів Роздільнянського місцевого центр з надання безоплатної вторинної допомоги звернулася громадянка Х. – мати трьох малолітніх дітей. Її оселю відрізали від електромережі за несвоєчасну сплату рахунку за спожиту електроенергію.
Якщо і ви опинилися в подібній ситуації – прислухайтеся до наших порад. Процедура відключення прописана у Правилах користування електричною енергією для населення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 р. № 1357 (надалі — Правила), а також у договорах про постачання та користування електричною енергією.
З урахувань багатьох чинників, що перешкоджають своєчасності оплати за спожиту електроенергію, порядок відключення населення визначається наступним чином:
- Якщо на десятий день від дати оплати, яка визначена договором про користування електричною енергією (зазвичай, ця дата встановлюється до 10 числа кожного місяця) від споживача не надійшли кошти за використану електроенергію (тобто, до 20 числа місяця), йому надсилається письмове повідомлення про наявну заборгованість.
- Письмове повідомлення повинно містити інформацію про попередню оплату за спожиту електроенергію (дату, суму та останні оплачені покази електролічильника) та пропозицію сплатити суму боргу протягом тридцяти днів від дня отримання повідомлення . Крім вказаної інформації, повідомлення має містити попередження про дату відключення у разі несплати суми заборгованості у визначений термін.
Важливо! Таке повідомлення про заборгованість повинно бути вручене під підпис особисто споживачеві, або його повнолітнім членам родини, що мешкають з ним за однієї адресою, чи направлене поштою з повідомленням про вручення.
Неухильне дотримання цього правила (обов’язково без спрощень та змін) надає енергопостачальнику право відключити електроенергію у визначений термін. Але навіть за таких умов у день відключення електроенергії має братися до уваги соціальний статус боржника. Також на ваше прохання може бути укладено договір про реструктуризацію заборгованості у встановленому порядку.
У разі, коли заборгованість погашена, і Ви можете пред’явити робітникам, які прибули, щоб відключити енергопостачання квитанції або інші документи, що підтверджують повну оплату за спожиту електричну енергію, відключення не здійснюється!
Пам’ятайте! Забороняється проводити відключення споживачів напередодні вихідних та святкових днів.
Якщо відключення електроенергії відбулося з порушенням цих умов, ви можете скласти скаргу до Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, буд. 83, тел.: (048) 728-36-34, (048) 722-52-63, е-mail: od@amcu.gov.ua) та/або позовну заяву до суду про визнання незаконним відключення від мережі електропостачання та зобов’язання поновити електропостачання. У разі, коли в результаті відключення електроенергії вам особисто, чи вашому майну було завдано шкоду, подається позовна заява про відшкодування моральної та матеріальної шкоди.
Для отримання консультацій звертайтеся до Роздільнянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної допомоги, що знаходиться за адресою: м. Роздільна, вул. Незалежності, 2, тел.: (04853) 5-04-33, (04853) 5-03-66.
Роздільнянський місцевий центр з надання безоплатної вторинної допомоги.