Освіта. Формування соціальних і громадянських компетентностей школярів

Виховання в української молоді патріотизму і реалізація ідей національно-патріотичного виховання набуває в сучасному українському суспільстві особливого значення. Стенфордська енциклопедія філософії визначає патріотизм як любов, прихильність до певної країни, відчуття ототожнення з країною та готовність до самопожертви заради благополуччя країни.

Ми визначаємо патріотизм як активну направленість особистості на встановлення тісних зв’язківз культурним, економічним і політичним життям країни, налаштованість громадянина активно впливати на її розвиток. Вивчення історії нашої країни, її природи, традицій українського народу відбувається шляхом залучення учнівської молоді до участі у різних конкурсах, експедиціях, акціях.

Зі словами вітання до присутніх на нараді заступників директорів з освітньо-виховної роботи, яка відбулася минулої п’ятниці на базі Районного методичного кабінету, звернувся директор КУСВТГРР “Роздільнянський районний центр забезпечення та обслуговування закладів і установ освіти” М.Д. Сухий, який звернув увагу на важливість національно-патріотичного виховання підростаючого покоління і роль у цьому влади, громади, суспільства.

Про форми і методи роботи з краєзнавства на Одещині говорила завідувач краєзнавчого відділу туристсько-краєзнавчого підрозділу Одеського обласного гуманітарного центру позашкільної освіти і виховання М.М. Жданова, яка взяла участь у нараді. Марія Михайлівна детально розповіла про Всеукраїнську експедицію «Моя Батьківщина – Україна», туристсько-краєзнавчу експедицію учнівської молоді з активним способом пересування «Мій рідний край», Всеукраїнську краєзнавчу акцію учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби» та про вимоги до оформлення конкурсних робіт.

Не менш важливим у формуванні соціальних і громадянських компетентностей школярів є музейна педагогіка в світлі рішень про декомунізацію в Україні. Учасникам наради були представлені слайди про термінологію, про заборонені види експонатів, а також про Інтернет-ресурси, на яких можна знайти потрібну інформацію. Після наради поважна гостя з Одеси відвідала три заклади освіти, у яких створені музейні кімнати і готуються документи про взяття їх на облік (Кам`янська ЗОШ, Роздільнянська ЗОШ № 2 та Роздільнянський НВК № 1).

Завідувач Районного методичного кабінету донесла інформацію про регіональну політику в освіті на Одещині (за підсумками обласного семінару для завідувачів РМК). Було акцентовано увагу заступників директорів на проекти, які впроваджуються в регіоні за ініціативи губернатора області Максима Степанова. Крім того, знову розглядалися питання про підвищення кваліфікації педагогічних працівників за оновленими пропозиціями КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», про участь у конкурсі «Учитель року-2019» та проведення очних сесій для вчителів початкових класів, які у 2019-2020 навчальному році працюватимуть у перших класах НУШ.

Галина Хабарова, завідувач Районного методичного кабінету.

Залиште свій коментар