Про об’єднання  територіальних громад

Першого жовтня за ініціативи заступника голови районної ради Сергія Крилова та депутата обласної ради Віктора Бакланова, за участю депутатського корпусу райради у залі засідань відбулась робоча нарада. Головним питанням, яке порушувалось на ній, було об’єднання  територіальних громад.

Довідка

5 лютого 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”, який набув чинності з 16 березня 2015 року, наразі відбувається процес обговорення, під час якого має бути знайдено шляхи реалізації зазначеного закону. Цим законом передбачено, що об’єднання  територіальних громад  сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: конституційності та законності, добровільності, економічної ефективності, державної підтримки, прозорості та відкритості, відповідальності.

Розпорядженням голови Одеської облдержадміністрації у березні поточного року була створена міжвідомча регіональна робоча група з підготовки пропозицій щодо адміністративно­територіального устрою базового та районного рівнів Одеської області. Керуючись Методичними  рекомендаціями щодо критеріїв формування адміністративно­територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня (ОСР), розробленими Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово­комунального господарства України, робоча група винесла для інформування вищезазначеного Міністерства проєкт розподілу Одеської області на 4 райони: Одеський, Білгород­Дністровський, Ізмаїльський, Подільський (карта 1).

Як зазначив Сергій Миколайович, у проєкті при розподілі Одеської області не були враховані положення Методичних рекомендацій стосовно мешканців Захарівського, Ширяївського, Миколаївського, Березівського, В.Михайлівського, Іванівського та Роздільнянського районів, а саме:

­ п. 6 зона доступності визначається по автомобільних дорогах з твердим покриттям на відстані до 60 кілометрів від межі адміністративного центру ОСР (району);

­ п. 8 якщо на територіях, розташованих за межами зон доступності адміністративних центрів ОСР, визначених згідно з критеріями, встановленими у пункті 5 цих Методичних рекомендацій, постійно проживає більше ніж 150 тисяч осіб:

­п. 8.1. ­ на таких територіях може бути сформовано іншу (інші) ОСР (райони), з урахуванням критеріїв, встановлених у пункті 4 цих Методичних рекомендацій.

Тобто, згідно з п. 4 Методичних рекомендацій ОСР (район) відповідає таким критеріям:

1) територія ОСР є компактною, географічно цілісною та нерозривною (відсутність територіальних анклавів та ексклавів);

2) чисельність постійного населення ОСР становить, як правило, не менше ніж 150 тисяч осіб.

Враховуючи вищевикладене, керівництвом та апаратом районної ради на розгляд депутатам були запропоновані пропозиції щодо адміністративно­територіального устрою Одеської області в плані нового районування ­ створити на території Одеської області
5 районів (замість 4 запланованих), а саме: Подільський, Одеський, Білгород­Дністровський, Ізмаїльський та Роздільнянський. До складу Роздільнянського ОСР (району) включити такі діючі райони: Захарівський, Ширяївський, Миколаївський, Березівський, В.Михайлівський, Іванівський та Роздільнянський райони (карта 2).

Це дасть можливість рівномірно розподілити райони за кількістю населення, а саме:

­ Одеський ОСР (район) — 1270449 мешканців,

­ Подільський ОСР (район) — 218507 мешканців,

­ Роздільнянський ОСР (район) — 213852 мешканці,

­ Білгород­Дністровський ОСР (район) — 234107 мешканців,

­ Ізмаїльський ОСР (район)  — 215106 мешканців.

У пропозиціях також зауважено:

Відповідно до п. 5 Методичних рекомендацій, визначити адміністративним центром Роздільну, як таке місто,чисельність постійного населення якого найбільша.

Зокрема, вже сьогодні в Роздільнянському районі працюють об’єднані міжрайонні державні структури: прокуратура, Центр надання послуг, пов’язаних з використанням автомобільних засобів, з обслуговування м. Теплодар, Великомихайлівського, Біляївського та Фрунзівського районів, підпорядкований Роздільнянський відділ поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області, який обслуговує декілька районів. Отже ці обставини також говорять про необхідність об’єднання навколо Роздільнянського району.

В Роздільній функціонує дитячо­юнацька спортивна школа, є сучасний районний стадіон “Спартак”, який було реконструйовано в 2004 році і зараз він може примати майже 3,5 тисячі глядачів одночасно. На нашому стадіоні проходять змагання не тільки районного чи обласного рівнів, але й державного.

Роздільнянський район має найбільш розвинену інфраструктуру — по території району проходять два транспортних коридори через одну з найбільших вузлових залізничних станцій України — Роздільна­Сортувальна, яка входить до складу Одеської залізниці. Тут формуються потяги на Молдову, Західну Європу, Київ, морські порти. Після введення в дію в 2004 році нового європейського рівня вокзального комплексу платформи можуть одночасно приймати навіть три потяги, що йдуть у різних напрямках. Також через територію району проходять дві загальнодержавні автомобільні траси — Одеса­Київ та Одеса ­ Кишинів. Це робить Роздільну, як адміністративний центр новоствореного Роздільнянського району, найбільш доступною, що підвищує можливість мешканців вчасно отримати будь­яку необхідну послугу.

Одним з найважливіших показників спільної роботи стало створення Госпітального округу №4 Одеської області з центром у місті Роздільна, що також поліпшує демографічну ситуацію, зберігає і зміцнює здоров’я населення.

На території району функціонують 8 промислових підприємств, в економіці району провідне місце займає сільське господарство, основу якого складають
25 приватних та 242 фермерських господарства. Всього в районі працює понад 350 виробників товарної сільськогосподарської продукції.

Все це робить Роздільнянський район найбільш привабливим для інвесторів, оскільки наявність розвиненої транспортної інфраструктури забезпечує не тільки можливість безперешкодного доступу інвесторам, але й гарантує мешканцям району  вільне та повноцінне використання робочого потенціалу, що, в свою чергу, має зменшити навантаження на соціальну сферу району.

За результатами наради, враховуючи всі наведені аргументи, питання щодо доцільності створення нового об’єднаного Роздільнянського району з центром у Роздільній було підтримано депутатами одностайно та рекомендовано до включення до порядку денного  чергової  сесії. Після затвердження звернення на пленарному засіданні рішення буде  направлено до відповідних вищестоящих органів влади. Депутати висловили надію, що надані пропозиції будуть враховані вищим керівництвом і буде прийнято позитивне рішення.

В продовження теми децентралізації у середу, 2 жовтня, під керівництвом голови райдержадміністрації Наталії Бараненко, відбулась робоча нарада за участю голів органів місцевого самоврядування.

Розглядалось питання щодо можливої зміни адміністративно­територіального устрою в межах Роздільнянського району. Так, на розгляд головам місцевих рад було запропоновано чотири варіанти об’єднаних територіальних громад району, з урахуванням основних критеріїв та показників, зазначених у Методичних рекомендаціях. Дане питання викликало жваву дискусію серед присутніх.

Більшість голів ОМС висловились, що, перш ніж говорити про можливе об’єднання, необхідно створити відповідні умови у населених пунктах, зокрема: відремонтувати дороги, створити робочі місця, покращити інфраструктуру.

І лише після цього можна розглядати можливі варіанти об’єднання. Наталія Вікторівна, в свою чергу, наголосила, що у разі, якщо ми добровільно не приймемо рішення про об’єднання, то за нас це зробить вищестояще керівництво, не враховуючи наших побажань та пропозицій. За результатами наради, присутнім було запропоновано обговорити дане питання з депутатами місцевих рад та громадою і надати свої пропозиції.

Також голови ОМС висловили своє занепокоєння щодо можливої зміни земельного законодавства. Тому виступатимуть з пропозицією перед депутатським корпусом місцевих рад підтримати звернення до вищого керівництва щодо накладання мораторію на продаж земель.

Наш кор.

 

 

 

Залиште свій коментар