Чому подорожчала вартість проїзду в роздільнянських маршрутках

Останнім часом проблемним питанням у Роздільній є пасажирські перевезення. Містяни обурюються підвищенням тарифів з 5 до 7 гривень, відсутністю пільг тощо. Ми поспілкувалися із представником перевізника, щоб знайти роз’яснення ситуації.

Згідно з обґрунтуванням розрахункового тарифу (вартості проїзду), який проводився незалежним експертом – Одеським науково-виробничим центром «Економінформ», тариф на одного пасажира має становити 9,8 грн. Перевізники не вдалися до такого різкого здорожчання послуг і поки що вартість проїзду складатиме 7 гривень. Це цифра, яка дозволяє підприємству виживати, про розвиток та покращення автопарку, а отже і якості послуг, мови не йде. Якби вартість проїзду залишилася на рівні 5 гривень, це призвело б до зупинення маршрутів.

Проблемним досі залишається питання пільгового проїзду. Категорія громадян, які мають право ним користуватися, впевнена, що підприємство отримує за них компенсацію. Та це не так. Тривалий час (близько трьох років) представники перевізника оббивають пороги відповідних структур різних рівнів, але результату досі немає. На зустрічі, що відбулась у середині листопада в міській раді, її голова Валерій Шовкалюк пояснив, що наразі міськрадою вивчається питання компенсації пільгового проїзду, але поки не знайдено законного виходу із ситуації. Не змінилася ситуація і донині. Відтак страждають пасажири, які, сплачуючи податки, не мають можливості користуватися транспортом відповідного рівня, а пільговики не отримують всіх привілеїв, визначених законом. Останні у всіх бідах звинувачують перевізника. Все це викликає соціальну напругу: перевізник стає заручником ситуації між державною, яка фінансово не забезпечує право пільговика на безкоштовний проїзд, і пасажиром, який має право користуватися пільгою, що йому виділила держава. Водночас, в інших районах, у тому числі і в сусідньому Великомихайлівському, знайшли шляхи вирішення проблеми. До речі, пільговий проїзд для школярів – 3 гривні – перевізник встановив самостійно, підприємство власним коштом перекриває ці витрати.

Днями, на черговій зустрічі перевізника та керівництва міської ради було вирішено звернутися до пасажирів з проханням надати копії посвідчень, які підтверджують право пільгового проїзду. Це треба зробити у найближчі терміни – до 20 грудня, щоб було зрозуміло, скільки таких пільговиків користуються громадським транспортом та визначитись із сумою компенсації.

Часто пасажирів також цікавить питання: чому в Одесі вони за таку ж вартість проїжджають набагато більший кілометраж, ніж по Роздільній? Тут все елементарно: в обласному центрі набагато більший пасажиропотік – за одну годину там проїжджає стільки пасажирів, скільки у Роздільній за день. А податки, витрати на зарплату, ремонт маршруток тощо однакові.

Міська рада допомагає у вирішенні багатьох питань – встановлюються нові зупинки, по можливості ремонтується дорога, освітлюються вулиці. Але проблеми з’являються з кожним днем. Так, одним з найважчим маршрутом залишається п’ятий. На шляху водія – ділянки поганої дороги, що часто призводить до поломок транспорту; щебінь, яким підсипана дорога, псує шини, їх доводиться змінювати двічі на рік.

Значно знижують пасажиропотік нелегальні перевізники. Тут вже мова йде не про таксистів, а про приватних водіїв, які не сплачуючи жодної копійки податків, заробляють на перевезення пасажирів (переважно по центральній вулиці). На них досі не знайшли управу. У минулій публікації ми вже роз’яснювали суть проблеми. Після цього були випадки, що один із давніх нелегальних водіїв зупинився, а люди до нього відмовились сідати. Приємно, що більшість роздільнянців розуміють проблему. Сподіваємось, що найближчим часом ситуація із перевезенням покращиться.

Наш кор.

Залиште свій коментар