Будьте уважними під час оформлення субсидій

Заповнюючи декларації та заяви на отримання субсидій, часто люди роблять помилки, через що затримується їх виплата. Щоб уникнути таких неприємностей під час оформлення субсидій у 2017 році, управління соціального захисту населення РДА надає певні роз’яснення та звертає увагу на найважливіші моменти.

Є два види субсидій – на ЖКП (природний газ, вивезення сміття, каналізація, центральне водопостачання) та одноразова (раз на рік – на придбання твердого палива, скрапленого газу або рідкого палива).
З початком нового року хочеться нагадати всім отримувачам субсидій, які користуються пічним опаленням, що у 2017 році вони повинні знову подати заяви та декларації. Сільські жителі повинні робити це через сільську раду, містяни мають приносити документи у будь-який кабінет управління соціального захисту населення (вул. Європейська, 37-А) або надсилати Укрпоштою чи електронною поштою.

Важливо знати, що при оформленні субсидії на пічне опалення (тверде паливо чи скраплений газ) люди також можуть оформити субсидію на електроенергію, воду, вивезення сміття. На тверде паливо субсидія виплачується один раз одною сумою. Що стосується електроенергії, водопостачання та інших комунальних послуг, то така субсидія виплачуватиметься з місяця подачі заяви і до кінця календарного року.

Зазначу, що для отримання субсидії на придбання твердого палива чи скрапленого газу треба щороку оновлювати заяву і декларацію. А на житлово-комунальні послуги субсидія автоматично подов-жується та робиться перерахунок.

Ще раз підкреслю, що сільські мешканці здають документи представникам сільських рад – селянам не треба спеціально їхати в райцентр, витрачати на це кошти і час.

У минулому році багато проблем виникало через неправильно заповнені заяви та декларації. Люди робили помилки в іменах та прізвищах, плутали цифри в ідентифікаційних кодах чи паспортних даних, писали нерозбірливим почерком, що призводило до багатьох проблем.

Під час заповнення документів обов’язково треба ставити дати на заяві та декларації. Всі розділи повинні бути заповнені власноруч, не можна ставити прочерки – має бути чітка відповідь на поставлене питання.

Якщо у складі сім’ї є люди, які прописані за даною адресою, але там не проживають, це обов’язково має вказуватися. До цього одразу ж робляться акти обстеження з підтвердженням того, що люди не проживають за цією адресою, щоб ми могли розрахувати субсидію за фактично проживаючими людьми. У сільській місцевості акти обстеження робляться представниками сільради або депутатами, у міській – державним соціальним інспектором управління соціального захисту населення РДА.

У випадку неправильного чи неточного заповнення заяви та декларації потерпають, у першу чергу, самі субсидіанти, адже видача субсидій затримується – нам не надходять вчасні відповіді на такі запити.

Одна з розповсюджених проблем під час оформлення субсидії – земельні паї. Часто бувають випадки, коли людина вказує, що має земельний пай, а податкова нам не може дати жодних даних з цього приводу – орендарі не вчасно здають до податкової звіти, хоча мають робити це до кінця поточного року. Тому звертаюся до всіх наших клієнтів з проханням: якщо є можливість додати довід-ку про розмір земельного паю (у даній ситуації – за 2016 рік), то підкріпіть її до документів. У цьому випадку швидше будуть оброблені документи та, відповід-но, швидше буде виплачена субсидія.

Зараз ми працюємо за дещо новою схемою. Раніше було так: Кабмін встановлював по областях суму на вугілля, балонний газ чи рідке опалення. Зазвичай, ця сума надходила нам в середині року. Лише тоді ми починали обробляти документи, а виплата готівки розпочиналася ближче до осені, коли люди вже мали закупити дрова та вугілля. Зараз буде по-іншому. Ми вже обробляємо документи і, по мірі надходження грошей з державного бюджету, будемо починати їх виплачувати.

Також хочу звернутися до тих громадян, які відмовляються від ідентифікаційного коду (з релігійних чи з будь-яких інших переконань). Така категорія населення має самостійно додавати до заяв та декларацій довідки про доходи (це і зарплата, і пенсії, й інші доходи), адже ми не можемо отримати такі дані через податкову. У разі відсутності довідок про доходи, далі працювати з такими заявами не можливо.

Нагадую: для швидкого реагування на проблеми, як виникають у сфері соціального захисту населення, відкрито «пряму телефонну лінію» за номером (04853) 3-11-08. Протягом 10 днів управління соцзахисту населення РДА у письмовому вигляді надає відповідь на поставлені питання.

Лариса ЗНАХАРУК,

начальник управління соціального захисту населення РДА.

Залиште свій коментар